vrijdag 23 mei 2014

23-05-2014 #BackHome #Radiohead #OKComputer #R. #Slingerweg

Begin 4 mavo, ik kwam bij een gozer in de klas die ook in de Slingerweg woonde, R. genaamd. Ik kon hem goed, dus hij was zeker niet nieuw voor me, eigenlijk in geen enkel opzicht. Ergens in dit leerjaar kwam hij met een cd aanzetten. Het was Ok Computer van Radiohead. Ook niet echt bijzonder want met name de clips deden het goed op TMF, en daar er veel clips van dit album af kwamen was de muziek bekend. Ook ben ik zelfs, weliswaar op iets latere leeftijd in een park in onze hoofdstad naar een concert van deze formatie geweest. Een andere R. ook afkomstig ui(t) de Slingerweg vergezelde ons. We stonden ergens achteraan van dit concert te genieten, bij de speciale cocktailbar kochten we een mojito, vonden we vet. Het concert was bijzonder goed, de vraag was wel of we niet gewoon achter het hek konden gaan liggen met een krat bier. Echt een denderende show was het namelijk niet. Maar ja....

Afgelopen weekend hoorde ik opeens een stukje van dit album als achtergrondgeluid bij een slechte nederlandse harde politieserie opgenomen in Tilburg. Dit met de grappigste man van RTL 4 in een stoere gozer rol. Toen dacht ik vet, dit verdiend toch meer dan een achtergrondmuziekje. Van de week las ik op twitter dat het album 17 jaar geleden uit was gekomen. Het idee voor BackHome albumsessie 13 was geboren. Ik ga ervan uit dat ik een ieder plezier met deze uitzending. Zo niet, dan ga je iets anders doen.

BackHome is vrijdag tussen 20:00 en 21:00 uur te beluisteren op Noordkop Radio (RTV Noordkop), de lokale omroep van de gemeente Hollands Kroon.


106.6 FM | Kabel 89.0 Ziggo | Ziggo Radio 783 www.rtvnoordkop.nl

Albumsessie 1: Bob Dylan - Highway 61 Revisited
Albumsessie 2: the Black Keys - El Camino
Albumsessie 3: Pearl Jam - Lightning Bolt
Albumsessie 4: Arcade Fire - Reflektor
Albumsessie 5: the Beatles - On Air: Live At The BBC Volume 2
Albumsessie 6: Beach Boys - Pet Sounds
Albumsessie 7: Bon Iver - Bon Iver
Albumsessie 8: Stromae - Racine Carrée
Albumsessie 9: Bob Dylan - The 30th Anniversary Concert Celebration
Albumsessie 10: TheWarOnDrugs - LostInTheDream
Albumsessie 11: Tom Petty and the Heartbreakers - Damn the Torpedoes
Albumsessie 12: the Black Keys - Turn Blue

Geen opmerkingen:

Een reactie posten